01.MAYIS.2019 İTİBARİ İLE TÜM SORULARINIZ CEVAPLANMIŞTIR
TÜM SORULARINIZ İÇİN LÜTFEN FORUM KISMINI KULLANINIZ





SORU CEVAP BÖLÜMÜMÜZ TEKRAR AKTİF HALE GELMİŞTİR. SORULARINIZI BEKLİYORUZ.


Apartmanyonetici.com
Info
Basligi Görüntüle
Apartmanyoneticisi » SORULARINIZ... » YÖNETİM PLANI
 Basligi Yazdir
Yeni Yönetim Planı Usulü
kemal
Sayın Site Yöneticileri;

28.10.2009 tarihinde; bana ait bağımsız bölümümün ısı ve ses yalıtımı konusunda, sizden bilgi talebinde bulunmuştum. Bu konuda bana verdiğiniz bilgiler doğrultusunda, hareket etmiş olmama rağmen mağduriyetim giderilmemiştir.

Şöyle ki;

Isı ve Ses yalıtımı anlaşmazlığımız 03.01.2010 tarihli olağan Kat Malikleri Kurulunda tekrar gündeme alınmış ve oldubittiye getirilerek yapılmaması yönünde yeni bir karar alınmıştır. Ben de bu karara muhalefet şerhi koyarak 29.01.2010 tarihinde Sulh Hukuk Mahkemesinde dava açtım.

Bu nedenle Yönetimden, binamıza ait Yönetim Planımızın olup olmadığını, var ise, bir nüshasının da bana verilmesini istedim. Ancak, bazı kat maliklerinin böyle bir plandan haberlerinin bile olmaması, bazılarının da sessiz kalması nedeniyle yaptığım araştırmada, bağlı olduğumuz Tapu Müdürlüğünden binamızı yapan Türkiye Emlak Bankası A.Ş. tarafından düzenlenen 17.12.1996 tarihli Yönetim Planını temin ettim.Bu planda, benim de bağımsız bölümümün bulunduğu "zemin katta bulunan bağımsız bölüm maliklerinin asansör bakım ve işletme giderlerine katılmazlar"kararı bulunmaktadır.

Ancak, 02.02.2010 tarihinde ( bu gün) , yönetici ve yönetim kurulundan oluşan 3 kişinin imzalarının bulunduğu yeni bir Yönetim Planı hazırlanmış, ekinde de, kat maliklerinin isimlerinin bulunduğu bir listeye, imza karşılığı verilmek üzere kapıcı ile gönderilmiştir. Bu yönetim planında ise; "Her kat maliki ana taşınmazın tüm ortak giderlerine eşit olarak katılmak zorundadır. Kat malikleri, ortak yerler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçmek veya kendi bağımsız bölümünün konumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç duymadığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve aidatları ödemekten kaçınamazlar." şeklinde değiştirilmiştir.

Bu durumda; sizlerin bana yardımcı olacağınızı düşündüğüm ve aşağıda belirttiğim bazı konularda, beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.

1- 23.09.2008 tarihinde satın alarak taşındığım ve bu güne kadar asansör masraflarını diğer tüm kat malikleri gibi bende eşit olarak ödedim. Bu durumda gerek şimdiye kadar ödememem gerektiği halde ödemiş olduğum tutarlar için, gerekse bundan sonra ki asansör bakım ve işletme giderleri için, izleyeceğim yol ne olmalıdır?

2- Hazırlanan bu yeni Yönetim Planı hukuken ne kadar geçerlidir. Gerek içeriği gerekse usulü bakımından. Değiştirilen bu yönetim planı Kat Malikleri Kurulun da, önceden gündeme alınarak tartışmaya açılması ve bütün kat maliklerinin beşte dördünün oyunun bu kuruldu alınması, gerekmez miydi?

3- Şayet yeni Yönetim Planı geçerli değil ise, bu kararları bu günden itibaren ben uygulamaya bilir miyim?

4-Yeni Yönetim Planı geçerli ise; daha dar ve eksik olarak hazırlanmış olmasına rağmen, çok geniş kapsamlı olarak profesyonelce hazırlanan önceki Yönetim Planımızın tüm maddelerini de yok saymak mıdır? Bir başka değişle Eski Yönetim Planımız tamamen iptal anlamına mı gelmektedir?

5-Yapılan yeni Yönetim Planı Tapuya bildirilmek zorunda değil midir ve bunun da bir süresi var mıdır?

6-Yönetim Planı Değişikliği usulü nasıl olmalıdır?



02.02.2010
[color=red]ÇOK TEŞEKKÜRLER KOLAY GELSİN[/color]
 
kemal
Sayın Site Yöneticileri,
Sorularıma cevap vererek, beni aydınlatmanızı sabırsızlıkla bekliyorum.
Teşekkür ederim.
 
editor
Sorularınızın cevaplarını zaten biliyor ve kısmende yazıya dökmüşsünüz.

1. Geçmişe dönük taleplerinizi istemeniz söz konusu olamayacak. zannediyorum'ki genel kurullarda Yönetim ibra edildi. Ve siz bu ibralara itiraz etmediniz.

2. Sizin de dediğiniz gibi, usulüne uygun bir olağanüstü genel kurul kararı ile ve 4/5 oy çokluğu ile karar verilmeli. hazırlanan söz konusu belge geçersizdir.

3. Elbette uygulamayın. sizin için geçerli olan tapudaki yönetim planıdır.

4. Dediğimiz gibi usulsüz hazırlanmış, geçersiz bir belgedir.

5.usulüne uygun yapılmış bir genel kurulda kabul edilmiş yönetim planı tapuya işlendikten sonra geçerlidir. Bunun için kanunda bir süre belirtilmemiştir.

6. Usulüne uygun çağrısı yapılmış, usulüne uygun toplanmış bir olağanüstü genel kurulda 4/5 oy çokluğu ile alınan ilgili maddenin yeni halinin tapuya işlenmesi ile yönetim planı ilgili maddesi değişir.
 
www.apartmanyoneticisi.com
kemal
Her ne kadar, Kat Mülkiyet Kanunu'nu okuyarak, olması gerekeni anlamış olsam da, sizin gibi uzman bir görüşün bilgilerine, emin olmak için ihtiyaç vardır. Beni aydınlattığınız için, çok teşekkür ederim.
Ayrıca; konutlarda " Arsa Payı" nı belirleyen unsurlar nelerdir.Bu konuda da beni aydınlatırsanız, size bir kez daha, minettar kalacağımı bilmenizi isterim.
Sağolun, Varolun.
 
editor
Arsa payı, Kat irtifaı kurulurken, o mülkün ortakları tarafından hazırlanan yönetim planında bağımsız bölümler için verdikleri değerlerdir.

bağımsız bölümlerin M2 'leri ile doğru orantılı olmasada, bu olçülere yakın değerlere göre belirlenir.

Ancak çok küçük bir dairenin arsa payı, diğer büyük daireler kadarda olabilir.

İlerde o parsel üzerinde yapılması düşünülen yenilemelerde (yıkılarak yeniden yapılması durumunda) o üçük daire malsahibininide avantajlı duruma getirmek için olabilir.
 
www.apartmanyoneticisi.com
kemal
Bana ve bu bilgilere ihtiyacı olan diğer okurları da , aydınlatıp bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
 
editor
teşekkür ederiz
 
www.apartmanyoneticisi.com
Atlanilacak Forum: